Pomoce dydaktyczne:
- tablice dydaktyczne- I. Krasicki, oświecenie
- ilustracje przedstawiające bohaterów utworu
- podręcznik
- małe kartki
- plansza z "tarczą strzelecką"
Lekcja właściwa:
1. Wprowadzenie do tamatu - podanie skojarzeń do wyrazu "moda".
2. Podanie tematu lekcji.
3. Odczytanie biografii I. Krasickiego (praca domowa).
4. Przekazanie informacji dotyczących epoki oświecenia (praca domowa dla chętnych).
5. Zapoznanie z definicją satyry.
6. Odczytanie utworu z podziałem na role.
7. Omówienie treści - pytania dotyczące utworu; sformułowanie wniosku.
8. Uzasadnienie, że utwór jest satyrą.
9. Wymienienie i zapis cech charakteru żony krytykowanych przez I. Krasickiego - praca w parach.
10. Ocena uczniów.
11. Ewaluacja - "tarcza strzelecka" (ocena lekcji przez uczniów -środek tarczy oznacza najlepszą ocenę).
Praca domowa: 1. Uzupełnij w zeszycie ćwiczeń schemat 5 i 6.
*** dla chętnych
2. Napisz charakterystykę żony modnej (na kartkach podaniowych na piątek 13 stycznia).
Opracowała: Janina Ciborowska- nauczyciel Gimnazjum nr 2 w Piszu.